bedankt voor je stem

❤️💚 Bedankt inwoners van Egmond, Bergen en Schoorl 🙏🏼

Bedankt voor je stem. Bedankt voor je keuze voor een eerlijke, duurzame en groene samenleving. Zoveel mensen hebben hun vertrouwen in de GroenLinks fractie uitgesproken en dat voelt voor ons als winst. Één zetel verlies doet daar niets aan af.

Alle fractieleden van GroenLinks hebben zin in de toekomst. Met jullie vertrouwen in de rug, gaan we werken aan een mooie toekomst voor onze dorpen en inwoners. Er ligt een klus op ons te wachten. En we gaan graag weer aan de slag. Voor jullie inwoners en voor de mooie natuur in onze gemeente.

Veel gaat goed. Maar veel kan ook beter. Er komt ook behoorlijk wat op de gemeenten af in deze bijzondere tijd. Zoals hoge energierekeningen, bezuinigingen vanuit het Den Haag en de oorlog in Oekraïne. Reden genoeg gezamenlijk vooruit te kijken en goed samen te werken voor een mooie, gezonde en groene gemeente.  🌿

#bedankt

GroenLinks Bergen heeft op dit moment vier zetels in de gemeenteraad. Onze vier raadsleden laten het kritische en progressieve geluid horen dat zo hard nodig is. Zeker in deze tijd, waarin we te maken hebben met de klimaatcrisis, de wooncrisis en een alsmaar dalend vertrouwen in de overheid.

Altijd staat voor ons voorop: dragen de acties van de gemeente bij aan de menselijke, eerlijke en duurzame samenleving die wij voor ons zien? Wordt er rekening gehouden met wie of wat geen stem heeft zoals de jonge en toekomstige generaties en de natuur?

Wij blijven dit geluid uitdragen. Dat kunnen we nog beter met meer zetels. Stem daarom 16 maart GroenLinks.

menselijk, eerlijk, duurzaam.

Waar wij voor staan

Een eerlijke aanpak van de klimaatcrisis. We werken hard aan energiebesparing en verduurzaming. We zorgen dat iedereen mee kan doen.

Een betaalbare woning voor iedereen. We maken nú werk van goed wonen en huren, zeker voor starters. We denken verder dan alleen huizen bouwen.

Een gezonde en groene leefomgeving. We koesteren onze natuur en ons erfgoed. We stimuleren het culturele leven en ontmoetingen.

Een gemeente waar iedereen gehoord wordt. We stellen de mens centraal en luisteren naar inwoners op basis van vertrouwen.

Kandidatenlijst

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 10 november is onze kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. We zijn trots dat we deze 19 geweldige kandidaten kunnen presenteren. De komende weken zullen wij ze aan je voorstellen.

Kandidatenlijst GroenLinks Bergen 2022
“ menselijk, eerlijk, duurzaam. ”
Kieskompas logo

Standpunten GroenLinks op Kieskompas

Voor het Kieskompas is GroenLinks gevraagd stelling te nemen op een dertigtal punten. Voor veel van deze stellingen is ons standpunt terug te vinden in het verkiezingsprogramma.
Bij een aantal stellingen was dat niet het geval en is een korte toelichting op zijn plaats. Daarom hieronder een overzicht van de stellingen en onze standpunten.

#StemGroenLinks #Natuurlijk!

Het gouden koffertje van GroenLinks

Naar aanleiding van de vragen in de samenleving over campagnebudgetten, geeft ook de fractie van GroenLinks in Egmond Bergen en Schoorl u graag een inkijkje in begroting.

Inkomsten: GroenLinks leden dragen een percentage van hun raadsvergoeding af aan het landelijk bureau van GroenLinks. Tenzij je te weinig inkomsten hebt. Dan krijg je vrijstelling, zoals bijvoorbeeld in corona-tijd. De afdracht is 10% van de raadsvergoeding plus lidmaatschapsgeld. Hoeveel je voor je lidmaatschap betaalt, mag je zelf weten.

Voor de campagne krijgt GroenLinks van het landelijk bureau 4.000 euro. Minus de vaste lasten, blijft er 3.500 euro over voor adverteren, flyers, filmpjes, posters, bijeenkomsten et cetera.

Doordat we veel zelf doen, zoals bloemballen maken, layout van verkiezingsprogramma ontwerpen, actieve leden die de website bijhouden, kunnen we ook veel doen met dit kleine budget. Ook maken we gebruik van onze lokale ondernemers, zoals Frank Nieuwenhuizen die de foto’s heeft gemaakt en Springeruit Drukwerk in Schoorl drukt de mooie posters en flyers af. Zelfs de poster heeft een actief lid bedacht waarna een professional de puntjes op de i heeft gezet voor ons.

Bloemen en relatiegeschenken betalen we voornamelijk zelf en hiervan delen we als fractie en bestuur de kosten.