Kandidatenlijst GroenLinks Bergen 2022

Bestuur en leden zijn unaniem: deze groep gaat het doen voor GroenLinks !

Afgelopen zomer begonnen GroenLinks Bergen bestuursleden Hannie van Schutterhoef en Piet Beemster de kieslijst samen te stellen waarmee GroenLinks de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 in gaat. Vele gesprekken werden gevoerd en veel aandacht werd besteed aan integriteit. De wens was een mooie combinatie te maken van ervaring en nieuw bloed. En natuurlijk zou het mooiste zijn om kandidaten te vinden die in verschillende kernen wonen en leven.  Hannie: “We zijn super blij en tevreden te kunnen mededelen dat het allemaal is gelukt.”

De inmiddels enorm ervaren Solita Groen-Bruschke uit Egmond aan Zee voert de lijst aan. Hannie: “Solita had jaren geleden een uitdagende start in een woelige politieke periode. Inmiddels zit ze stevig in het zadel en is goed op de hoogte van een breed scala aan dossiers.”

Gevolgd op nummer twee door Froukje Krijtenburg uit Bergen. Hannie: “Froukje is afgelopen periode van grote waarde gebleken en een kei in het duurzaamheidsdossier. Uiteraard is Groen Links een grote voorstander van duurzaamheid, maar wel op de goede manier en zoveel mogelijk met de inwoners samen. Zoals de Regionale Energie Strategie werd gepresenteerd aan Egmond-Binnen en Schoorl had niet de goedkeuring van GroenLinks.”

Op plek drie vinden we een nieuw gezicht Rob Bloemkolk uit Schoorl. Hannie: “Rob draait al even mee in de fractievergaderingen en commissies. Rob is actief en bekend in Schoorl en wijde omgeving om zijn kennis en uitvoeringen in de kunst en cultuursector.”

Na Rob op plek vier volgt de tweede Schoorlaar Philip Garcia Hoogland. Hannie: “Philip is 21 jaar en studeert natuurkunde in Amsterdam. Hij is net gestart als commissielid. We zijn blij verrast dat Philip zich ook wil inzetten voor de politiek in onze gemeente.”

Op nummer vijf vinden we de senior van de groep: Ineke Braak-van Kasteel uit Egmond aan Zee. Hannie: “Ineke heeft een enorme berg met ervaring in de lokale politiek. Ze weet hoe de hazen lopen en heeft bakken vol kennis van dossiers en welke keuzes er in het verleden zijn gemaakt en waarom. We zijn heel blij dat ze zich in wil blijven zetten en haar kennis wil blijven delen. En kan coachen wanneer hier vraag naar is.”

De ledenvergadering waarin deze kieslijst voorgelegd werd aan de leden, werd in goede harmonie vastgesteld. Hannie: “Iedereen kon zich helemaal vinden in de lijst en heeft vertrouwen dat deze groep het goed zal doen voor onze mooie gemeente. Belangrijke punten voor GroenLinks zijn wonen, goede zorg, toerisme en mobiliteit.  We zijn bijvoorbeeld een groot voorstander om het autoverkeer van bezoekers uit de kernen te weren en naar de randen van de dorpen te verplaatsen.  Veel aandacht voor cultuur-historie en ook de omslag naar natuurinclusieve landbouw zijn belangrijke punten voor Groen Links.”