In de woonvisie komt o.a. te staan aan welke woningen er behoefte is en of er creatieve oplossingen te bedenken zijn, bijvoorbeeld  door woningen te splitsen of te delen. Er zijn ook inwoners die graag willen wonen in een Knarrenhof (een hofje voor ouderen vanaf 45 jaar) of in een tiny house.  Het van oudsher bekende hospiteren (een kamer verhuren in je huis) kan rekenen op vernieuwde belangstelling.  Ook wordt er regelmatig gesproken over flexwoningen voor jongeren.

Woonvormen

Reden voor de fractie van Groen Links Bergen om een avond te organiseren waar sprekers met grote kennis van deze verschillende woonvormen aan het woord komen. Froukje Krijtenburg (fractievoorzitter Groen Links): “We zijn erg blij dat we zulke goede sprekers bereid hebben gevonden om naar Bergen te komen en ons maar vooral de inwoners te inspireren en te informeren over al deze verschillende woonvormen.“

Op de avond zullen Knarrenhof Nederland, Stichting Tiny house Nederland, Platform 31 en een spreker met ervaring in het bouwen van flexwoningen voor jongeren hun kennis delen via presentaties. Daarnaast is er voldoende ruimte ingebouwd om op alle vragen antwoord te geven. Froukje Krijtenburg: “Ik nodig de inwoners van harte uit om vrijdag 2 februari naar de Ruïnekerk te komen. Het programma start om 19.30 uur. De toegang is gratis.” Adres Ruïnekerk:  Raadhuisstraat nummer 1 in Bergen.

Inspiratie-avond over wonen
vrijdag 2 februari 2024, 19u30